Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο: Συμμετοχή σε Πρόγραμμα Ρομποτικής


Οι μαθητές/τριες των Ε΄& ΣΤ΄ Τάξεων του Αριστοτελείου Κορινθιακού Εκπαιδευτηρίου, την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020, παρακολούθησαν Πρόγραμμα Εκπ/κής Ρομποτικής του Steam Education.


Tα παιδιά εφάρμοσαν στην πράξη τους κανόνες των φυσικών επιστημών και κατανόησαν βαθιά τις μαθηματικές έννοιες, αλλά και τη λογική που κρύβεται πίσω από τον προγραμματισμό. Άλλωστε, η γνώση είναι κάτι που χτίζεται σταδιακά και μέσα από μια διασκεδαστική διαδικασία.



Ο όρος  STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics) είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά.


Σε όλη την Ευρώπη οι χώρες προσπαθούν να εντάξουν το STEM  σε όλες τις Βαθμίδες της Εκπ/σης. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει αρχίσει, από το 2009, μία προσπάθεια μέσα από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο, με έδρα τις Βρυξέλλες, ώστε κάποιες Σχολικές Μονάδες να αναπτύξουν πιλοτικά νέες δραστηριότητες μάθησης και τεχνολογίες στην τάξη, διερευνώντας τη χρήση νέων παιδαγωγικών εργαλείων για τη διδασκαλία STEM. Με τη συγκεκριμένη μέθοδο, επιχειρείται ο μετασχηματισμός από το επίπεδο της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας στη διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο στο Αναλυτικό Πρόγραμμα θα διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος, η ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, ενώ θα απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη πιθανών λύσεων. Το STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αλλαγή της εμπλοκής και του ενδιαφέροντος που εμφανίζουν  τα παιδιά με τα επιστημονικά πεδία του STEM. Με την εφαρμογή του, μέσω projects, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αναστοχάζονται στη διαδικασία της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων και αποκτούν δεξιότητες που είναι σχετικές με την παγκοσμιοποίηση στην εκπ/ση, καθώς εστιάζει στην κριτική σκέψη, στην εργασία σε ομάδες (συνεργασία).



Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι στην Ελλάδα σημαντικός αριθμός Σχολικών Μονάδων έχει εντάξει στις εκπ/κές του Πρακτικές την εφαρμογή του STEM, όπως και το Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο, τα μέλη του οποίου, μαθητές & εκπ/κούς, συγχαίρουμε θερμά!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου