Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου: Υλοποίηση Επιμορφωτικής ΕξΑ Δράσης για το Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημοτικών Σχολείων 5ης & 9ης Ενότητας

  

Στο πλαίσιο των Επιμορφωτικών Δράσεων του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου, υλοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020, μία ενδιαφέρουσα ΕξΑ επιμορφωτική συνάντηση με τους/τις Υπευθύνους Σχολικών Βιβλιοθηκών των Δημοτικών Σχολείων 5ης & 9ης Ενότητας με θέμα: «Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών: ένα εναλλακτικό περιβάλλον μάθησης - ένα δυναμικό μέσο διδασκαλίας».

 

 

 

Την ευθύνη της διοργάνωσης είχαν, από κοινού, οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου 5ης  & 9ης Ενότητας Δημοτικών Σχολείων του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου κ.κ. Αθανασία Χρονοπούλου & Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος.



Το Πρόγραμμα περιελάμβανε τις εξής θεματικές με τους/τις αντίστοιχους/ες Εισηγητές/τριες:

 

Γεωργία Πουλοπούλου, Υπεύθυνος Σχολικής Βιβλιοθήκης Εκπαιδευτηρίων  Μπουγά

«Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικής Βιβλιοθήκης – Καταγραφή & Κωδικοποίηση Βιβλίων Σχολικής Βιβλιοθήκης

Βασιλική Βλάχου , Υπεύθυνος Σχολικής Βιβλιοθήκης 11ου  Δ.Σ. Καλαμάτας

«Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας & Κανόνες Λειτουργίας Σχολικής Βιβλιοθήκης λόγω Covid-19

Κων/νος Χρυσανθακόπουλος, Υπεύθυνος Σχολικής Βιβλιοθήκης 10ου  Δ.Σ. Καλαμάτας

«Διάχυση καλών πρακτικών προώθησης της Φιλαναγνωσίας στη Σχολική Κοινότητα»


 

Μετά το πέρας των εισηγήσεων, επακολούθησε διαλογική συζήτηση, τέθηκαν ερωτήματα & απορίες, δόθηκαν απαντήσεις και διατυπώθηκαν πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις.


 

Μέσα από την επιμορφωτική δράση επιβεβαιώθηκαν – αναδείχτηκαν τα πολλαπλά οφέλη της  Σχολικής Βιβλιοθήκης αφού προσφέρει πληροφορίες και ιδέες για επιτυχή συμμετοχή στη σημερινή κοινωνία της πληροφόρησης και της γνώσης, εφοδιάζει τους/τις μαθητές/τριες με δεξιότητες για τη δια βίου εκπαίδευση, αναπτύσσει τη φαντασία τους και τους προσφέρει τη δυνατότητα να ζήσουν ως υπεύθυνοι πολίτες. Η σύγχρονη, Σχολική Βιβλιοθήκη υπερβαίνει τον παραδοσιακό ρόλο της αποθήκευσης, ταξινόμησης, καταλογογράφησης και δανεισμού βιβλίων και μεταβάλλεται σε έναν χώρο αναζήτησης, απόκτησης και επεξεργασίας της γνώσης, καλλιέργειας της σχέσης των παιδιών με το βιβλίο και συνάμα ανάπτυξης σχέσεων αλληλεπίδρασης μεταξύ τους αποτελώντας μια προωθημένη μορφή σχολικής τάξης με διευρυμένες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δυνατότητες! 

 

Χάρη στην ποικιλία των πηγών της και τις δυνατότητες του χώρου της, ευνοεί εναλλακτικές προσεγγίσεις διαφορετικών, γνωστικών αντικειμένων βασισμένες σε σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, όπως η συνεργατική διδασκαλία και μάθηση, η διερευνητική μορφή προσέγγισης της γνώσης, η διαθεματική προσέγγιση και τα σχέδια εργασίας, ευνοώντας την επίτευξη των στόχων του Α.Π. Αποτελεί τον «μαγικό τόπο» που μεταμορφώνει το καθημερινό μάθημα σε ελκυστικό και ενδιαφέρον ταξίδι αναζήτησης, ανακάλυψης, κατάκτησης νέων γνώσεων και εμπειριών για όλους τους μαθητές/τριες οι οποίοι έρχονται σε επαφή με ποικίλες πηγές γνώσης, έντυπης και ηλεκτρονικής μορφής και αναπτύσσει δεξιότητες ανεύρεσης, επεξεργασίας και κριτικής αποτίμησης των πληροφοριών, ώστε να αποβούν ως κριτικά σκεπτόμενοι αυριανοί πολίτες! Τέλος, η Σχολική Βιβλιοθήκη καλλιεργεί τη φιλαναγνωσία και διευρύνει τους τομείς δράσης των μαθητικών ενδιαφερόντων υπερβαίνοντας τα όρια μιας απλής, τυποποιημένης διαδικασίας αναπτύσσοντας ατομικές και ομαδικές κλίσεις, ευνοεί την τέχνη και τον πολιτισμό και προκαλεί τέρψη και ψυχική ανάταση -σε μαθητές/τριες, εκπ/κούς και λοιπούς αναγνώστες- που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη αυτές τις δύσκολες ημέρες που διανύουμε, λόγω της πανδημίας.



Θερμά συγχαρητήρια σε όλους/ες τους εμπλεκόμενους φορείς υλοποίησης της σημερινής, επιμορφωτικής δράσης, διοργανωτές, εισηγητές/τριες, υπευθύνους/ες εκπ/κούς και δ/ντές σχολείων, για τη συμβολή τους στην επιτυχία της!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου