Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος: Εισηγητική Πρόταση στο ΥΠΑΙΘ για αυτόνομη διδασκαλία στα Σχολεία της «Αγωγής Υγείας»


  
Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος με επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας & Θσησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως προτείνει την  εισαγωγή της «Αγωγής Υγείας» ως αυτόνομου μαθήματος – αντικειμένου στα σχολεία.



Το σκεπτικό της εισήγησης είναι ότι η Πολιτεία θα πρέπει να επενδύσει στην πρόληψη για απτά, σταθερά και μακροχρόνια αποτελέσματα και μόνο με την αλλαγή της νοοτροπίας και της παιδείας των Ελλήνων στα θέματα υγείας.

Ειδικότερα, ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος επισημαίνει:

·         Η παιδεία και η νοοτροπία σε όλα τα θέματα, χτίζεται και αναπτύσσεται στην παιδική και εφηβική ηλικία. Εκεί πρέπει να υπάρχει στόχευση και εκεί κατευθύνεται η πρόταση αυτή.
·         Η αλλαγή της στάσης και συμπεριφοράς των Ελλήνων σε θέματα υγείας, μπορεί να γίνει, αν αυτά τα θέματα τα διδαχθούν τα σημερινά παιδιά (αυριανοί ενήλικες) στο σχολείο.
·         Θα πρέπει συνεπώς το μάθημα – αντικείμενο «Αγωγή Υγείας», να εισαχθεί ως αυτόνομο μάθημα σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα σχολεία όλης της χώρας.
·         Με σύγχρονους και βιωματικούς τρόπους διδασκαλίας, να περάσει αυτή η νέα στάση ζωής και η διαπαιδαγώγηση σε θέματα όπως κάπνισμα και εξαρτησιογόνες ουσίες, διατροφή (είμαστε από τους πιο παχύσαρκους στην Ευρώπη, με ότι αυτό συνεπάγεται), αγωγή κολυμβητή (πρώτοι στην Ευρώπη και δεύτεροι στον κόσμο σε πνιγμούς), AIDS και άλλα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, κ.α.
·         Γενικά εμπέδωση και εφαρμογή στην πράξη, όταν τα σημερινά παιδιά θα ενηλικιωθούν, της έννοιας της πρόληψης, η οποία είναι η αποτελεσματικότερη θεραπεία, σύμφωνα και με την Ιπποκρατική ρήση.
·         Επιπλέον στα πλαίσια του μαθήματος – αντικειμένου «Αγωγή Υγείας», μπορεί να γίνεται και διδασκαλία – εκπαίδευση στις Πρώτες Βοήθειες στα μεγαλύτερα παιδιά και ιδίως της ΚΑΡ.Π.Α. (Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης), η οποία ήδη διδάσκεται σε πολλά ανεπτυγμένα κράτη.
·         Τα αποτελέσματα από πιθανή υλοποίηση/αποδοχή της συγκεκριμένης εισήγησης θα είναι μακροπρόθεσμα, αλλά εξαιρετικά χρήσιμα.


Τέλος, επισημαίνεται ότι, ειδικά για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δεν θα υπάρξει καμία επιβάρυνση του Ωρολογίου Προγράμματος, καθώς ήδη υπάρχει θεσμοθετημένη η Ευέλικτη Ζώνη, η οποία έγινε για τέτοια αντικείμενα, στην πράξη όμως συχνά χρησιμοποιείται διαφορετικά.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου