Σήμερα, Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021, το Ινστιτούτο Εκπ/κής Πολιτικής (ΙΕΠ), μέσα από τις εισηγήσεις των ανώτερων στελεχών - Συμβούλων του κ.κ. Μαρίας Νίκα και Αρτέμιδος Μαραμπέα και παρουσία του Προέδρου του κ. Ιωάννη Αντωνίου, υλοποίησε ενημερωτική τηλεδιάσκεψη για τους/τις Συντονιστές/τριες Έκπ/κού Έργου της χώρας ως προς την Εφαρμογή του Συλλογικού Προγραμματισμού Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων, ανά εκπ/κή βαθμίδα.
Σε γενικό πλαίσιο και σύμφωνα
με τις δύο εισηγήσεις, τα κύρια σημεία ενημέρωσης εντοπίστηκαν στα κάτωθι:
Ως προς το Χρονοδιάγραμμα
Εφαρμογής του Συλλογικού Προγραμματισμού 2021-22, απαιτείται η υποβολή:
Τόσο η «Έκθεση Αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων» όσο και ο «Συλλογικός Προγραμματισμός» συμπληρώνονται με ευθύνη των Διευθυντών/-ντριών και Προϊσταμένων των Σχολικών Μονάδων και η σύνδεση πραγματοποιείται με τους κωδικούς του σχολείου από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).
Οι Συντονιστές εκπαιδευτικοί των Ομάδων Δράσης θα μπορούν να εισέλθουν στην εφαρμογή του ΙΕΠ με τους προσωπικούς τους κωδικούς από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), μετά τις 16 Νοεμβρίου, προκειμένου να συμπληρώσουν το Α΄ ́ Μέρος της Φόρμας Αποτύπωσης του Σχεδίου Δράσης το οποίο θα είναι ανοικτό μέχρι τις 12 Ιανουαρίου 2022.
Στην Πλατφόρμα θα αναγράφεται μόνον το όνομα του
Συντονιστή της Ομάδας και όχι τα ονόματα των συμμετεχόντων εκπ/κών σε αυτή καθώς
δεν κρίθηκε ως λειτουργικό και αναγκαίο.
Ø Ο αριθμός των Μελών ανά Ομάδα ορίζεται από 2-5 εκπ/κούς (π.χ. 7 εκπ/κοί: τουλάχιστον δύο Σ.Δ.). Εξαιρείται
η περίπτωση διορισμού άρα και προσθήκης νέου εκπ/κού στη Σ.Μ. ή ενδεχόμενης απουσίας
κάποιου άλλου, όπου μπορεί να αυξομειωθεί ελαφρώς (ενδέχεται δημοσίευση διευκρινιστικής
εγκυκλίου για την περίπτωση αυτή).
-Να παρακολουθούν και να υποστηρίζουν το έργο των σχολείων ευθύνης τους
- Να σημειώνουν τις παρατηρήσεις και προτάσεις τους όσον αφορά στο Σχεδιασμό των Σχεδίων Δράσης (μετά τις 22 Νοεμβρίου 2021 και έως 25 Ιανουαρίου 2022).
Τα
Σχέδια Δράσης συσχετίζονται με Άξονες και όχι Δείκτες (οι Δείκτες είναι
ενδεικτικοί, δίνουν ιδέες αλλά δεν είναι υποχρεωτική η χρήση τους). Στοχεύουν
στη βελτίωση της ποιότητας του εκπ/κού έργου, στην ενίσχυση ήδη υπαρχόντων
καλών πρακτικών, στη γενίκευση και διάχυση των αποτελεσμάτων σε όσο το δυνατόν
ευρύτερα σύνολα (π.χ. τάξεις όχι τμήματα, ομάδες εκπ/κών, κλπ.) δημιουργώντας νέες σχέσεις, εμπλουτισμένο πλαίσιο λειτουργίας, κ.ά.
Τα Σχέδια Δράσης
θα πρέπει να διακρίνονται από σαφείς και εφικτούς στόχους, ρεαλιστικό
χρονοδιάγραμμα, διαθέσιμους πόρους, σαφώς καταγεγραμμένες ενέργειες και ρόλους
για τους εμπλεκόμενους αξιοποιώντας ενδεχόμενες, εξειδικευμένες ικανότητες των
μελών της Ομάδας (π.χ. ΤΠΕ, Μτπχ, κλπ.). Δηλαδή, τα Σ.Δ. θα πρέπει να είναι
μικρά, ευέλικτα, συνεκτικά, ρεαλιστικά και όχι χαοτικά.
Παρέχεται η δυνατότητα συνεργασίας με άλλα Σχολεία (ιδίως όταν πρόκειται για 1/θ ή ολιγοθέσια Σχολεία / κοινός σχεδιασμός – υλοποίηση / ξεχωριστές φόρμες στην πλατφόρμα).
Τα κριτήρια αποτίμησης των Σχεδίων Δράσης καθορίζονται
από τα ίδια τα μέλη Ομάδων Εργασίας. Θα πρέπει να αποτελούν ένα εύχρηστο,
χρηστικό εργαλείο για ολόκληρη τη Σχολική Μονάδα.
Μετά τις 29/11 δεν υπάρχει η
δυνατότητα αλλαγής Άξονα παρά μόνον μερική τροποποίηση/αιτιολόγηση
δραστηριοτήτων στην επόμενη φάση δράσης - ανοίγματος της Πλατφόρμας.
Το
προσεχές διάστημα, θα καταβληθεί προσπάθεια ανάρτησης από το ΙΕΠ Ενδεικτικών Σχεδίων Δράσης προς διευκόλυνση και πιθανή αξιοποίησή τους από τους εκπ/κούς
των Ομάδων.
Στην Ιδιωτική Εκπ/ση ισχύει ό,τι ακριβώς και στην Δημόσια Εκπ/ση.
Οι
Πλατφόρμες των Α΄, Β΄& Γ΄ Φάσεων
έχουν ως εξής:
Μετά το πέρας των εισηγήσεων απαντήθηκαν ερωτήσεις, διευκρινίστηκαν ανακύπτοντα ζητήματα από την εφαρμογή της παρούσας φάσης και επακολούθησε, καταληκτικά, εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ των δύο εισηγητριών και των συμμετεχόντων Σ.Ε.Ε. Οι τηλεδιασκέψεις θα συνεχιστούν το προσεχές διάστημα με ανατροφοδοτικό προσανατολισμό/χαρακτήρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου