Οι μαθητές/τριες της Ε΄ Τάξης του Αριστοτέλειου Κορινθιακού Εκπαιδευτηρίου εφηύραν, στο γλωσσικό
μάθημα και με την παρότρυνση της αρμοδίας εκπ/κού τους κ. Παρασκευής Κουμάντου, έναν πρωτότυπο τρόπο σύνδεσης
των προτάσεων, των περιόδων και των παραγράφων ενός κειμένου πέρα από τον γραπτό
και στον προφορικό λόγο με την κατασκευή και αξιοποίηση των μπρελόκ!
Συνδετικές -
Διαρθρωτικές λέξεις
|
|
Αιτία
|
επειδή, γιατί, διότι, εφόσον, γι’ αυτό, για το λόγο αυτό, μιας και, λόγω
του ότι, εξαιτίας, χάρη σε, καθώς, απόρροια/απότοκο/αποτέλεσμα αυτού του
πράγματος/γεγονότος είναι…, η επίπτωση είναι…, η αιτία/ο λόγος/η εξήγηση
είναι
|
Αντίθεση
|
εξάλλου, εντούτοις, όμως, ωστόσο, ενώ, αν και, αντίθετα, ενάντια, αλλά,
παρ΄ όλα αυτά, μολονότι, ειδάλλως, όχι μόνο…αλλά και, όχι μόνο δεν…αλλά, στον
αντίποδα,
|
Έμφαση
|
πράγματι, βέβαια, όντως, είναι αλήθεια ότι, αδιαμφισβήτητα, αξίζει να
σημειωθεί/επισημανθεί…, ιδιαίτερα, αξιοσημείωτο είναι…, ιδιαίτερα σημαντικό
είναι,
|
Επεξήγηση
|
δηλαδή, ειδικά, ειδικότερα, αυτό σημαίνει, μια ερμηνεία είναι ότι, με
άλλα λόγια, πιο συγκεκριμένα, για την ακρίβεια
|
Παράδειγμα
|
π.χ., λόγου χάρη, λ.χ., για παράδειγμα, όπως, καθώς
|
Πρόσθεση-Συμπλήρωση
|
επίσης, επιπλέον, επιπρόσθετα, ακόμη, συμπληρωματικά, πέρα από αυτό
|
Προϋπόθεση
|
Αν, υπό τον όρο να, σε περίπτωση που, με την προϋπόθεση να,
|
Συμπέρασμα
|
λοιπόν, επομένως, ώστε, άρα, έτσι, συνεπώς, κατά συνέπεια,
συμπερασματικά, εν κατακλείδι, το αποτέλεσμα είναι, ανακεφαλαιώνοντας, χάρη
σε αυτό, συνοψίζοντας, αποδεικνύεται ότι
|
Χρονική ακολουθία
|
καταρχάς (και όχι καταρχήν), αρχικά, μετά, ύστερα, αργότερα, πριν από,
όταν, αφού, αφότου, από τότε που, προηγουμένως, ακολούθως, στη συνέχεια,
κατόπιν, από τη στιγμή που, εν τω μεταξύ,
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου