Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

Δ.Σ. Τροπαίων Αρκαδίας: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού


Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Ενδοσχολικής Βίας στις 6 Μαρτίουοι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Τροπαίων Αρκαδίας παρακολούθησαν στο χώρο της Βιβλιοθήκης, τη Βιβλιοπαρουσίαση του «Παρφέ» της γνωστής συγγραφέως Σοφία Παϊδούση που το περιεχόμενό του σχετίζεται με τον εκφοβισμό


Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης. Αναφέρεται στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη χρήση βίας μεταξύ μαθητών/τριών ή συνομήλικων παιδιών, εντός και εκτός σχολείου, με στόχο την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ή αναστάτωσης. Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος ή υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει με ριζικό τρόπο τον εαυτό του.Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αρνητικές συνέπειες στο κλίμα του σχολείου, στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην επικοινωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην μετέπειτα ομαλή ενσωμάτωση στην κοινωνία.


Η Σοφία Παϊδούση, συγγραφέας – εκπ/κός Αγγλικής Γλώσσας & Νηπιαγωγός, τυγχάνει να υπηρετεί την τρέχουσα σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο ΤροπαίωνΠρότερα, οι εκπ/κοί, σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/τριές τους είχαν ενημερωθεί σχετικά, διαβάζοντας το βιβλίο της. 



Η συγγραφέας αφηγήθηκε αποσπάσματα του βιβλίου της και ακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες και δράσεις δημιουργικής γραφής σε συνεργασία με τους εκπ/κούς του Σχολείου. 


Στο τέλος, οι μαθητές/τριες συζήτησαν για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό, μίλησαν για τα συναισθήματα που τους προκαλεί και πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου