Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019

Δ.Σ. Βυτίνας Αρκαδίας: Διδασκαλία 10ης Ενότητας Μαθηματικών Β΄ Τάξης με Εικαστική Προσέγγιση




Οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης του Δ.Σ. Βυτίνας, υπό τη διακριτική καθοδήγηση – υποστήριξη της εκπ/κού του Τμήματος κ. Αγγελικής Βλάσση, συνδύασαν τη διδασκαλία των μαθηματικών με μία λειτουργική, ευρηματική, εικαστική προσέγγιση!



Ειδικότερα, μέσα από την Ενότητα 10: «Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με προϋποθέσεις» οι μαθητές/τριες σε πολύχρωμα χαρτόνια έδωσαν …εικαστική ζωντάνια στους αριθμούς! Επιπρόσθετα, μέσα από το παιχνίδι «Αριθμός & Στόχος» εξασκήθηκαν στην υλοποίηση των στόχων της Ενότητας.

  
Πλήθος μελετών καταδεικνύουν ότι η  διαθεματική σύνδεση και συνεργασία των εικαστικών τεχνών με την επιστήμη των μαθηματικών και η αξιοποίησή τους σε ποιοτικές διδακτικές πρακτικές  αναπτύσσει και καλλιεργεί, ταυτόχρονα, τόσο τις μαθηματικές δεξιότητες όσο και την καλλιτεχνική ευαισθησία.



Μέσα από αυτή την καθημερινή, μεθοδολογική διαδικασία οι μαθητές/τριες ξεπέρασαν με δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο, μικρές δυσκολίες κατανόησης των αριθμητικών εννοιών, μέσα από ένα νέο μεθοδολογικό τρόπο διαπραγμάτευσης των εικαστικών δραστηριοτήτων, ο οποίος συνέβαλλε τόσο στη στενή και δημιουργική συνεργασία της Εικαστικής Τέχνης και των Μαθηματικών όσο και στην αξιοποίηση των κοινών στοιχείων των δύο διαφορετικών πεδίων!


Οι μικροί/ές μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης του Δ.Σ. Βυτίνας, μέσα από την πρωτοτυπία της προσέγγισης των Μαθηματικών δια της εικαστικής δημιουργίας, αναίρεσαν τη λαθεμένη αντίληψή τους ότι η «μαθηματικοποίηση» είναι μια δύσβατη και δυσνόητη διαδικασία, αποδεικνύοντας ότι η διαθεματική σύνδεση των εικαστικών και των μαθηματικών μπορεί να επιφέρει από τη μια πλευρά την ευχαρίστηση και την αισθητική τέρψη και από την άλλη τη δημιουργία και τη γνώση.



Θερμά συγχαρητήρια στους/στις μικρούς/ές δημιουργούς όσο και στην εκπ/κό τους κ. Αγγελική Βλάσση για τον άρτιο σχεδιασμό και την εφαρμογή της μεθόδου εντός του καθημερινού, Ωρολογίου Προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη μικρή ηλικία των μικρών μαθητών/τριών όσο και τα Προγράμματα Σπουδών σε θέματα διδακτικής των Μαθηματικών με την εφαρμογή της συγκεκριμένης διδακτικής πρότασης με τα ιδιαίτερα, πολύπλευρα χαρακτηριστικά της!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου