Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021

«ΔΙΑΖΩΜΑ»: Εκπ/κό Πρόγραμμα: «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα»

 

Το «Διάζωμα» αποτελεί μία Κίνηση Πολιτών, η οποία έχει ως σκοπό την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων, την εξεύρεση πόρων για την αποκατάστασή τους, την ένταξή τους στην καθημερινότητά μας και μέσα από τον σχεδιασμό καινοτόμων ολιστικών προγραμμάτων πολιτιστικού τουρισμού, όπως οι Πολιτιστικές–Περιβαλλοντικές Διαδρομές και τα Αρχαιολογικά Πάρκα, την ένταξη των μνημείων φύσης και πολιτισμού στο κέντρο της ζωής, της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης. Το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» ξεκίνησε το 2014 και απευθύνεται σε μαθητές/τριες και εκπ/κούς σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης όλης της χώρας.

 

Από τη φετινή σχολική χρονιά 2021-2022 απευθύνεται και στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού. Το Πρόγραμμα μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο μαθημάτων του Προγράμματος Σπουδών.


Συγκεκριμένα:


· για τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να συνδυαστεί με τα μαθήματα:
Ιστορία, Γλώσσα, Πληροφορική, Μαθηματικά, Αισθητική Αγωγή, Μελέτη Περιβάλλοντος, Φυσική Αγωγή, Ξένες Γλώσσες.


· για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να συνδυαστεί με τα μαθήματα:
Ιστορία, Γλωσσική Διδασκαλία, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (μτφ.), Αρχαία Ελληνική
Γλώσσα, Λογοτεχνία, Θρησκευτικά, Μουσική, Καλλιτεχνικά, Φυσική Αγωγή,
Πληροφορική, Φυσική, Χημεία, Ξένες Γλώσσες.


Επίσης, μπορεί είτε να αξιοποιηθεί στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στις θεματικές:

Φροντίζω το περιβάλλον (Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά)

&

 Ενδιαφέρομαι και ενεργώ (Εθελοντισμός)

 τόσο για τα Δημοτικά όσο και για τα Γυμνάσια, είτε να υλοποιηθεί ως
πρόγραμμα Πολιτιστικό, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικό.


Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να δημιουργηθούν οι συνειδητοί κληρονόμοι της ελληνικής, αλλά και της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς που θα προστατεύσουν τα μνημεία και θα αγωνισθούν για τη διάσωσή τους, για να συνεχίσουν αυτά να μας διδάσκουν στο διηνεκές.

 

Οι στόχοι του Προγράμματος είναι:


1/ Γνωστικοί:

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης ενθαρρύνονται:

· Να μάθουν για τους αρχαίους χώρους θέασης και ακρόασης της περιοχής τους ή άλλων
περιοχών στις οποίες πραγματοποιούν τις εκδρομές τους
· Να μάθουν για τη γέννηση και εξέλιξη του θεάτρου
· Να διερευνούν, να αναζητούν πληροφορίες σε πηγές, να ελέγχουν την αξιοπιστία των
πηγών, να αποδελτιώνουν, να καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη, να συναγάγουν
συμπεράσματα, να εκφράζουν την άποψή τους και να την υποστηρίζουν με επιχειρήματα
· Να αποκτήσουν ικανότητες ορθής χρήσης του προφορικού και του γραπτού λόγου,
προκειμένου να παρουσιάσουν το μνημείο σε ακροατήριο, αλλά και να το προβάλλουν
αξιοποιώντας τα κειμενικά είδη που έχουν διδαχθεί
· Να εκπονήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα μελέτης του αρχαίου θεάτρου
· Να οργανώσουν συνεργατικά προγράμματα με άλλες μαθητικές κοινότητες του
εσωτερικού ή του εξωτερικού



2/ Κοινωνικοσυναισθηματικοί:

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης ενθαρρύνονται:

· Να οργανώσουν δράσεις βίωσης του θεάτρου με διδασκαλία παραστάσεων, όπου η
Αρχαιολογική Υπηρεσία, που είναι υπεύθυνη για τους χώρους αυτούς, το επιτρέπει
· Να συνειδητοποιήσουν μέσω της βιωματικής μάθησης την αξία της διατήρησης της
πολιτιστικής κληρονομιάς
· Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και στη
συνέχεια να ευαισθητοποιήσουν κι άλλους συμμαθητές τους, τους γονείς τους, την τοπική
κοινωνία
· Να διοργανώσουν σε συνεργασία με τις Εφορείες Αρχαιοτήτων, τους Δήμους ή άλλους
φορείς, επιστημονικούς, καλλιτεχνικούς, αθλητικούς, δράσεις με στόχο την ανάδειξη του
μνημείου και την ένταξή του στο κέντρο της ζωής, της αειφορίας και της βιώσιμης
ανάπτυξης


3/ Ψυχοκινητικοί:

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης ενθαρρύνονται:

· Να αναπτύξουν το πνεύμα της φιλίας και της συνεργασίας σχεδιάζοντας από κοινού το
πρόγραμμα δράσης τους
· Να καλλιεργήσουν δεξιότητες, όπως είναι: η επικοινωνία, ο διάλογος, η ενσυναίσθηση, η
κριτική σκέψη, η έκφραση της γνώμης τους, η επιχειρηματολογία


Ενδεικτικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της υλοποίησης του Eκπαιδευτικού
Προγράμματος


Εκτός από την ξενάγηση στο αρχαίο θέατρο/ωδείο/στάδιο και τον ευρύτερο αρχαιολογικό τους χώρο που θα ετοιμάσει ομάδα μαθητών για τους συμμαθητές τους, μπορούν να γίνουν και κάποια από τα παρακάτω:


· Δημιουργία εντύπου με την ιστορία του μνημείου στην ελληνική και σε άλλες γλώσσες
· Δημιουργία οδηγού με την ξενάγηση που ετοίμασαν οι μαθητές για το μνημείο και τον
ευρύτερο αρχαιολογικό χώρο (στην ελληνική γλώσσα ή και σε άλλες γλώσσες ή σε γραφή
braille)
· Δημιουργία παρουσίασης με λογισμικό power point ή βίντεο ή ντοκιμαντέρ για τον χώρο
θέασης και ακρόασης που έχει επιλεγεί, στην ελληνική γλώσσα, στην ελληνική με
αγγλικούς υπότιτλους ή στην αγγλική, στη γαλλική, στη γερμανική, στην ιταλική, σε άλλες
γλώσσες ή στη νοηματική γλώσσα
· Δημιουργία καινοτόμων πολιτιστικών προϊόντων με σκοπό την προβολή του μνημείου
· Εικαστικές δημιουργίες
· Άρθρα στον τοπικό τύπο για την ανάγκη προστασίας του μνημείου
· Επιτέλεση δρωμένων παρόμοιων με αυτά του παρελθόντος, θεατρικών, μουσικών και
αθλητικών, ανάλογα με το είδος του χώρου θέασης και ακρόασης (αρχαίο
θέατρο/ωδείο/στάδιο)
· Ξενάγηση στο αρχαίο θέατρο/ωδείο/στάδιο από την ομάδα των μαθητών σε μαθητές
άλλου/ων σχολείου/ων.
· Συμπράξεις σχολείων, εντός και εκτός Ελλάδας, αλληλογνωριμία μαθητών, επισκέψεις και
ξεναγήσεις είτε δια ζώσης είτε εικονικές, δράσεις μουσικές, θεατρικές, αθλητικές μέσα σε
αρχαία θέατρα/ωδεία/στάδια, μια συμβολική ημέρα, όπως είναι η 18η Απριλίου που έχει
ορισθεί από την UNESCO και το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και τοποθεσιών-ICOMOS
ως Διεθνής Ημέρα Μνημείων, χάραξη πολιτιστικών περιπάτων-εμπειριών επί τη βάσει
ιστορικών γεγονότων, προσώπων μυθικών ή ιστορικών, αξιών που θα αποτελέσουν
προτάσεις όχι μόνο για τα σχολεία, αλλά για όλο τον κόσμο που επιθυμεί να ζήσει μια
ξεχωριστή εμπειρία.
· Συνάντηση του σχολείου που υλοποιεί τη δράση με την τοπική κοινωνία, μεταφορά του
βιώματος και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας με την ξενάγηση που θα κάνουν οι
μαθητές της ομάδας, η οποία μπορεί να διανθιστεί με ομιλία από κάποιον διακεκριμένο
καλεσμένο σε κατηγορίες όπως είναι η τέχνη, οι επιστήμες, ο πολιτισμός, ο εθελοντισμός,
με μουσική παράσταση από κάποιον καλλιτέχνη ή καλλιτεχνική ομάδα, με παρουσίαση
δράσεων εθελοντισμού/κοινωνικής προσφοράς του σχολείου ή άλλων κοινωνικών
ομάδων, με παρουσίαση ιδεών των μαθητών για την τουριστική προώθηση της περιοχής
τους.
· Συνεργασίες εκπαιδευτικών και αρχαιολόγων που θα σχεδιάσουν από κοινού εκδηλώσεις
επιλέγοντας μια θεματική από τον χώρο του πολιτισμού, της επιστήμης ή της τεχνολογίας
· Δημιουργία blog στο οποίο οι μαθητές θα αναρτούν τις δράσεις τους αναφορικά με τον
χώρο θέασης και ακρόασης που έχουν υιοθετήσει.
· Δημιουργία δικτύου σχολείων με κεντρική θεματική τα αρχαία θέατρα, με την αρωγή των
υπευθύνων σχολικών δραστηριοτήτων.
· Δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου με ψηφιακό υλικό (βίντεο, κουίζ, ψηφιακή αφήγηση,
ψηφιακό παιχνίδι, ψηφιακή αφίσα, ψηφιακό έντυπο) στην ελληνική, αλλά και σε ξένες
γλώσσες για ένα αρχαίο θέατρο, με στόχο την αποστολή του σε ελληνόγλωσσα σχολεία
του εξωτερικού, αλλά και σε Έλληνες μαθητές που φοιτούν σε ξενόγλωσσα σχολεία, με
σκοπό να ενθαρρυνθούν και να παρουσιάσουν τα ελληνικά μνημεία στους ξένους
συμμαθητές τους.

Διαδικασία υλοποίησης του εκπαιδευτικού Προγράμματος


Το Πρόγραμμα πραγματοποιείται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή/τριας της σχολικής μονάδας. Θα πρέπει να έχει προηγηθεί η ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών που επιθυμούν να συμμετέχουν στη δράση και να έχει εξασφαλιστεί η ενυπόγραφη δήλωση συναίνεσης αυτών, έχοντας υπόψη ότι η συμμετοχή των παιδιών τους δεν είναι υποχρεωτική. Πριν την υλοποίηση του προγράμματος θα πρέπει να προηγηθεί ενημέρωση των Συντονιστών/στριών Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία των οικείων ΠΕ.Κ.Ε.Σ., καθώς και των Υπεύθυνων Πολιτιστικών Θεμάτων/Σχολικών Δραστηριοτήτων των οικείων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου ανήκει το σχολείο.

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μαζί με την ομάδα των μαθητών/τριών που θα συγκροτήσουν, θα επιλέξουν το αρχαίο θέατρο/ωδείο/στάδιο που το σχολείο τους θα «υιοθετήσει» και στη συνέχεια οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών θα συγκεντρώσουν και θα επεξεργασθούν το υλικό για το μνημείο αυτό και τον περιβάλλοντα αρχαιολογικό χώρο. Θα ετοιμάσουν την ξενάγηση και θα την υλοποιήσουν σε μαθητές του σχολείου τους τηρώντας αυστηρά τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων. Για την πραγματοποίηση επίσκεψης στον αρχαιολογικό χώρο, εκτός του ότι θα πρέπει να εφαρμοσθούν οι διατάξεις που αφορούν στις σχολικές επισκέψεις και μετακινήσεις των μαθητών/τριών και να τηρηθούν τα οριζόμενα μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού, απαιτείται αίτηση στην αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων, στην ευθύνη της οποίας ανήκει το αρχαίο θέατρο (επισυνάπτεται ενδεικτικός κατάλογος χώρων θέασης και ακρόασης με αναφορά στα μνημεία, στον δήμο και την τοποθεσία καθώς και στην Εφορεία Αρχαιοτήτων όπου αυτά ανήκουν.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αντλούν πλούσιο υποστηρικτικό υλικό από:



· την ιστοσελίδα του «Διαζώματος» www.diazoma.gr . Ενδεικτικά αναφέρονται οι
ενότητες: «Τα θέατρα» (με υποενότητες, Ταυτότητα Αρχαίων θεάτρων, Περιηγήσεις),
«eΒιβλιοθήκη», «Generation D», «Δίκτυο Αρχαίων Θεάτρων».

· τον εκπαιδευτικό φάκελο του Υπουργείου Πολιτισμού με τίτλο «Αρχαίο θέατρο στον
κύκλο του χρόνου» που έχει αποσταλεί στις κατά τόπους διευθύνσεις της Π/θμιας και
Δ/θμιας Εκπαίδευσης και έχει αναρτηθεί στον κόμβο του Υπουργείου Πολιτισμού

· και για τους χώρους θέασης και ακρόασης της Κύπρου, από:
τον σύνδεσμο
http://www.visitcyprus.com/files/Cyprus_10000_ebrochure/Cyprus_10000_years_of_hist
ory_10-2015_GR.pdf  για το ελληνορωμαϊκό θέατρο Κουρίου και το ωδείο Πάφου
και τον σύνδεσμο
OpenDocument για το ελληνιστικό-ρωμαϊκό θέατρο στη θέση Λόφος Φάμπρικας στη
Νέα Πάφο Κύπρου
Η ενότητα «Generation D» (http://www.diazoma.gr/generationd/#/ ) του Διαζώματος αποτελεί την
εκπαιδευτική πλατφόρμα που φιλοξενεί και προβάλλει τις μαθητικές δημιουργίες από τις
εκπαιδευτικές δράσεις και τα προγράμματα που υλοποιούνται στα σχολεία από το 2010 κι εξής,
με όχημα τα αρχαία θέατρα, ωδεία και στάδια και τη συνάντηση της εκπαιδευτικής κοινότητας με
αυτά. Ενδεικτικά, αναφέρονται παρουσιάσεις με τη χρήση λογισμικών παρουσίασης (π.χ. με
power-point) της ιστορίας, της αρχιτεκτονικής δομής και της χρήσης μέσα στον χρόνο όλων των
χώρων θέασης και ακρόασης, η πραγματοποίηση μουσικοθεατρικών δρωμένων, Μαθητικών
Φεστιβάλ Μουσικής και Θεάτρου, έντυπα (ελληνικά και ξενόγλωσσα), αφίσες, οδηγοί ξενάγησης,
άρθρα στον τύπο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, βίντεο, μικρού μήκους ταινίες, επιτραπέζια εκπαιδευτικά
παιχνίδια κ.λπ.

Επισημαίνεται πως για την αξιοποίηση και τη χρήση οποιουδήποτε υλικού θα πρέπει να τηρείται το θεσμικό πλαίσιο «περί πνευματικής ιδιοκτησίας» (Ν.4212/2013).

Κατά την υλοποίηση των δράσεων θα πρέπει να είναι εξασφαλισμένη η προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών, βάσει της ελληνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (ν. 2472/1997, ν. 4139/2013, Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679, Οδηγία 2002/58/ΕΚ και Οδηγία 2009/136/ΕΚ). Επίσης, δεν θα πρέπει να επιτραπεί σε καμία περίπτωση η φωτογράφιση, η βιντεοσκόπηση και η ηχογράφηση των μαθητών/τριών χωρίς την έγγραφη έγκριση των γονέων/κηδεμόνων τους. Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών στο εν λόγω πρόγραμμα είναι δωρεάν και προαιρετική.

Μετά την υλοποίηση του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί αποτυπώνουν σε δελτίο τύπου τις φάσεις υλοποίησης. Το δελτίο τύπου και το παραγόμενο υλικό τα αναρτούν στην ιστοσελίδα του σχολείου τους και με τη βοήθεια των συνεργατών του Διαζώματος στην εκπαιδευτική πλατφόρμα «Generation D» (http://www.diazoma.gr/generationd/#/ ).



Ακολουθούν:


1/ φύλλο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προγράμματος για τους εκπαιδευτικούς
2/ φύλλο αξιολόγησης της δράσης από μαθητές

(Για περισσότερες πληροφορίες: Σωματείο Διάζωμα, τηλ. επικ. 2108254256, e-mail:
info@diazoma.gr και Μαίρη Μπελογιάννη, φιλόλογος, δρ. Αρχαιολόγος, εθελόντρια, υπεύθυνη
για τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Διαζώματος, τηλ. επικ. 6945851474 και 2106518409, e-
mail: margofiv@otenet.gr)

 

Το Υ.ΠΑΙ.Θ. ενέκρινε τις συγκεκριμένες δράσεις του «Διαζώματος» με το υπ. Αρ. Πρωτ.:Φ.1/ΓΜ/60098/130584/Δ7 ως εξής:

 

Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού και έχοντας υπόψη το με αρ.51/30-09-2021 Απόσπασμα Πρακτικού του Ι.Ε.Π., σας ενημερώνουμε ότι εγκρίνεται για το σχολικό έτος 2021-2022 η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», το οποίο απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Α ́/βάθμιας Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης, σχολικών μονάδων της χώρας και ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, υπό τις εξής προϋποθέσεις:


1. Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο προτεινόμενο πρόγραμμα να είναι προαιρετική και δωρεάν για τους μαθητές και τις μαθήτριες σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως του τρόπου υλοποίησής του (διαδικτυακά ή/και δια ζώσης).
2. Το πρόγραμμα να υλοποιείται μετά από σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και τη σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας.
3. Σε περίπτωση υλοποίησης του προγράμματος στον σχολικό χώρο μπορούν να εισέρχονται
δύο (2) άτομα το ανώτερο σε κάθε Τμήμα πλέον του εκπαιδευτικού, σύμφωνα με το 147ο
Απόσπασμα Πρακτικού της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του
κορωνοϊού COVID-19.
4. Να έχουν ενημερωθεί οι γονείς/κηδεμόνες για την προαιρετική συμμετοχή των
μαθητών/μαθητριών στο πρόγραμμα και να έχει εξασφαλιστεί από τη σχολική μονάδα η
ενυπόγραφη δήλωση συναίνεσής τους.
5. Το πρόγραμμα να υλοποιείται με την υποχρεωτική παρουσία εκπαιδευτικού της τάξης και να μην υπερβαίνει σε διάρκεια τις δύο (2) διδακτικές ώρες και τέσσερις (4) για τα ειδικά σχολεία.
6. Να γίνονται οι απαραίτητες προσαρμογές λαμβάνοντας υπόψη κατά περίπτωση την ηλικία, τη βαθμίδα και τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών.
7. Στο πλαίσιο υλοποίησης των δράσεων/δραστηριοτήτων να πληρούνται οι κανόνες υγείας και ασφάλειας των ωφελούμενων μαθητών/μαθητριών, καθώς και των εμπλεκόμενων
εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
8. Να τηρείται το θεσμικό πλαίσιο περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των
συμμετεχόντων/συμμετεχουσών μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών και
γονέων/κηδεμόνων [ν.4624/2019, Γενικός Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 για την Προστασία
Δεδομένων-GDPR].
9. Σε κάθε περίπτωση επίσκεψης των μαθητών/μαθητριών σε χώρους εκτός της σχολικής
μονάδας απαιτείται (α) απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, (β) η σύμφωνη γνώμη της
Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και (γ) η σύμφωνη γνώμη των γονέων και κηδεμόνων.
10. Να εφαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν στις σχολικές επισκέψεις και μετακινήσεις των μαθητών/μαθητριών, όπως αυτές προβλέπονται για (α) την Π/θμια Εκπαίδευση στη με αρ. πρωτ. Φ.14/89494/ΓΔ4/17-7-2020 (Β ́2888) Υπουργική Απόφαση και (β) τη Δ/θμια
Εκπαίδευση στη με αρ. πρωτ. 20883/ΓΔ4/12-02-2020 (Β ́456) Υπουργική Απόφαση. Ωστόσο,
σε κάθε περίπτωση και κατά προτεραιότητα να τηρούνται αυστηρά τα οριζόμενα στις
εκάστοτε Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις ή/και εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ. που αφορούν στα
μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων για την αποφυγή διάδοσης του
κορωνοϊού και να λαμβάνονται υπόψη τα κατά τόπους ισχύοντα μέτρα και οι απαγορεύσεις
αναφορικά με τον COVID-19.
11. Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η
φωτογράφιση, η βιντεοσκόπηση και η ηχογράφηση των μαθητών και μαθητριών.
12. Δεν επιτρέπεται η διάθεση/προβολή οποιουδήποτε υλικού το οποίο (α) δεν είναι
εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ., (β) μπορεί να αφορά έμμεση ή άμεση διαφήμιση/προώθηση
εμπορικών προϊόντων Φορέων/επιχειρήσεων ή Υπηρεσιών ατόμων/Φορέων, (γ) αναφέρεται
σε τυχόν χορηγούς του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος και (δ) η παρουσίαση
ή διανομή υλικού το οποίο προωθεί τις έμφυλες διακρίσεις και τη μισαλλοδοξία ή/και
περιέχει στοιχεία προπαγανδιστικού, προσηλυτιστικού, αυταρχικού, ρατσιστικού,
ξενοφοβικού, χαρακτήρα.
13. Σε κάθε περίπτωση το πρόγραμμα να μη χρησιμοποιηθεί για κανενός είδους διαφημιστικό ή άλλο εμπορικό σκοπό.
14. Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε μελλοντική εμπορική διάθεση του εκπαιδευτικού
προγράμματος και συνοδευτικού υλικού με την αναφορά της συγκεκριμένης έγκρισης του
Υ.ΠΑΙ.Θ.
15. Κατά την εφαρμογή του προγράμματος εντός ωρολογίου προγράμματος να μην
παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
16. Πριν από την υλοποίηση του προγράμματος, προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου/ης, να προηγηθεί ανάρτηση στον ιστότοπο του Φορέα με (α) σύντομη περιγραφή του
προγράμματος (περιγραφή δράσεων, μεθοδολογία, στόχοι, επιδιωκόμενα αποτελέσματα,
αποτίμηση) και (β) παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού.
17. Εάν στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος πραγματοποιηθούν ενημερωτικές
επισκέψεις εκπροσώπων του Φορέα, εντός ωρολογίου προγράμματος, τα πρόσωπα αυτά να
έχουν ορισθεί εκ των προτέρων και να έχουν ενημερωθεί σχετικά οι σχολικές μονάδες.
18. Σε περίπτωση διάθεσης εκπαιδευτικού υλικού από τον Φορέα μετά από έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ. αυτό να διανέμεται χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους/τις μαθητές/μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς και να αξιοποιείται εφόσον κριθεί ότι υπάρχει συνάφεια με το
Πρόγραμμα Σπουδών ή/και το σχετικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με τη σύμφωνη γνώμη του ΙΕΠ.
19. Στο τέλος του διδακτικού έτους κατατίθεται από τον Φορέα σύντομο κείμενο (Έκθεση
Αποτίμησης) στο οποίο, σε κάθε περίπτωση, να συμπεριλαμβάνονται τα ακόλουθα στοιχεία:
(α) αριθμός των σχολικών μονάδων που συνεργάστηκαν,
(β) στοιχεία ταυτότητας των συμμετεχουσών σχολικών μονάδων (ονομασία, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και για τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού: ονομασία, Πόλη και Χώρα),
(γ) αριθμός ωφελούμενων μαθητών/μαθητριών,
(δ) αριθμός εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών και
(ε) τρόπος υλοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων (διαδικτυακά ή/και δια ζώσης).

 Τα ανωτέρω στοιχεία, που αφορούν στην αποτίμηση του προγράμματος, αποστέλλονται από τους Φορείς έως τη λήξη του σχολικού έτους στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. από τις οποίες έλαβαν την έγκριση και κοινοποιούνται στο Ι.Ε.Π.

Σε περίπτωση υλοποίησης του προγράμματος με διαδικτυακό τρόπο και σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, ο Φορέας δύναται να επικοινωνεί απευθείας με τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού, στοιχεία των οποίων παρατίθενται στον συνημμένο πίνακα.
Επισημαίνεται, με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών
κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλόλητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης.
Προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερομένου η παρούσα έγκριση αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.:
http://edu-gate.minedu.gov.gr/.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου