Στο πλαίσιο των Επιμορφωτικών Δράσεων της 4ης,
7ης & 9ης Ενότητας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου,
Υπεύθυνοι της υλοποίησης και Εισηγητές/τρια ήταν οι Συντονιστές Εκπ/κού Έργου (ΠΕ 70) του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου κ.κ. Αντώνιος Κοκκονός (Σ.Ε.Ε. 4ης Ενότητας), Γεωργία Καρούντζου (Σ.Ε.Ε. 7ης Ενότητας) & Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος (Σ.Ε.Ε. 9ης Ενότητας). Το Πρόγραμμα της Τηλε-επιμορφωτικής Δράσης, ανά θεματικό τομέα και εισηγητή/τρια, είχε ως εξής:
Πρόγραμμα Επιμορφωτικής Δράσης
«Σχολικό
κλίμα και μαθησιακή συμπεριφορά / Διδακτικές προσεγγίσεις και σύγχρονες μέθοδοι
διδασκαλίας»
08:45
– 09:00
Χαιρετισμοί – Γενικοί Άξονες – Στοχοθεσία
επιμορφωτικής δράσης
Αντώνιος
Κοκκονός (Ph.D. cand.),
Συντονιστής
Εκπαιδευτικού Έργου 4ης Ενότητας (ΠΕ70) Δ.Σ. ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου
Γεωργία
Καρούντζου (Ph.D.),
Συντονίστρια
Εκπαιδευτικού Έργου 7ης Ενότητας (ΠΕ70) Δ.Σ. ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου
Μιχαήλ
Πολυχρονόπουλος (Ph.D.),
Συντονιστής
Εκπαιδευτικού Έργου 9ης Ενότητας (ΠΕ70) Δ.Σ. ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου
09:00
- 09:35
«Διαμορφώνοντας
κουλτούρα συνεργασίας στο σχολείο. Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας»
Εισηγητής: Αντώνιος Κοκκονός
Συντονιστής
Εκπαιδευτικού Έργου 4ης Ενότητας (ΠΕ70) Δ.Σ. ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου
09:35 – 10:10
Εισηγητής: Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος (Ph.D.),
Συντονιστής
Εκπαιδευτικού Έργου 9ης Ενότητας (ΠΕ70) Δ.Σ. ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου
10:10 – 10:45
«Η βία και ο εκφοβισμός
χτυπά την πόρτα του σχολείου. Κατανοώντας τις ποικίλες διαστάσεις συγκρούσεων.»
Εισηγήτρια: Γεωργία Καρούντζου (Ph.D.),
Συντονίστρια
Εκπαιδευτικού Έργου 7ης Ενότητας (ΠΕ70) Δ.Σ. ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου
10:45 – 11:00
11:00
- 11:35
«Ενεργητικές
τεχνικές μάθησης για την ανάπτυξη της κριτικής / δημιουργικής σκέψης»
Εισηγήτρια: Γεωργία Καρούντζου (Ph.D.),
Συντονίστρια
Εκπαιδευτικού Έργου 7ης Ενότητας (ΠΕ70) Δ.Σ. ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου
11:35 – 12:10
«Οι ψηφιακές
τεχνολογίες στην υπηρεσία της μάθησης»
Εισηγητής: Αντώνιος Κοκκονός (Ph.D. cand.),
Συντονιστής
Εκπαιδευτικού Έργου 4ης Ενότητας (ΠΕ70) Δ.Σ. ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου
12:10 – 12:45
«Παιδαγωγική
υποστήριξη μαθητών/τριών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες. Πρακτικές
διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην Γενική Τάξη»
Εισηγητής:
Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος (Ph.D.),
Συντονιστής
Εκπαιδευτικού Έργου 9ης Ενότητας (ΠΕ70) Δ.Σ. ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου
12:45 – 13:00
Συζήτηση
– κλείσιμο επιμορφωτικής δράσης
Ήταν μία συνεργατική, επιμορφωτική
δράση με επιμελή σχεδιασμό, σχολαστική οργάνωση και χρηστική αξία που ανέδειξε:
v Τη μεγάλη σημασία δημιουργίας δικτύων συνεργασίας και πολλαπλών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των εκπ/κών για τη βελτίωση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας.
v Τους κεντρικούς άξονες του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων μέσα από τη σύνθετη, αποκλίνουσα και πολυεπίπεδη φύση της εργασίας και της λειτουργίας των εκπ/κών στη σχολική μονάδα.
v Τον πολυδιάστατο ρόλο του εκπ/κού ως επιστήμονα με γενικές και εξειδικευμένες γνώσεις/ικανότητες τις οποίες ασκεί με γρήγορα αντανακλαστικά, ανθρωπιστικό προσανατολισμό και αδιαπραγμάτευτη αγάπη για το παιδί.
vΤη
σχέση σχολείου-οικογένειας ως μια δυναμική διαδικασία με αναπτυξιακό χαρακτήρα
που αντανακλά τις εκάστοτε κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές συνθήκες όπου οι
αντιλήψεις και οι αξίες καθορίζουν τους ρόλους, τις αλληλεπιδράσεις και τους
στόχους των δύο πλαισίων αναφορικά με την εκπ/ση του κάθε παιδιού, καθορίζοντας
το μέτρο και την ουσία της μεταξύ τους σύγκλισης, δίνοντας διαφορετικό κάθε
φορά νόημα και περιεχόμενο στον όρο συνεργασία.
v Τις
οδυνηρές και επιζήμιες συνέπειες της βίας και του σχολικού εκφοβισμού
προτείνοντας εναλλακτικά σχέδια ανάπτυξης, διαχείρισης, δράσης και τελικής εξάλειψης του επιβλαβούς φαινομένου.
vΤη
χρησιμότητα ποικίλων πρακτικών & μέσων διδασκαλίας που εμπλουτίζουν,
αναβαθμίζουν και εκσυγχρονίζουν πεπαλαιωμένες πρακτικές και διδακτικές πεποιθήσεις.
v Την
ανάπτυξη σύγχρονων, ψηφιακών μέσων ιλιγγιώδους ταχύτητας σε όλους τους τομείς των
σχολικών δράσεων που επιφέρουν, καθημερινά, αξιοσημείωτες αλλαγές που παρασύρουν όλο και περισσότερο την εκπ/ση στον επαναπροσδιορισμό των αρχών που
πρεσβεύει τόσο για τα περιεχόμενα που μεταδίδει όσο και για τα μέσα
διδασκαλίας, τα οποία αξιοποιεί για μορφωτικούς λόγους.
vΤις
δυνατότητες
εφαρμογής της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο καθημερινό, ωρολόγιο πρόγραμμα
των σχολείων, υπερβαίνοντας μαθησιακά εμπόδια και περιορισμούς, με την ενεργοποίηση
και αξιοποίηση όλου του ψυχο-πνευματικού δυναμικού μαθητών/τριών & εκπ/κών
μέσα από την διαπραγμάτευση και την απρόσκοπτη συμμετοχή τους σε ευέλικτες, ενδιαφέρουσες και
δημιουργικές, διδακτικές δράσεις που ενσωματώνουν και αναπτύσσουν αξίες και
πεποιθήσεις που στέκονται, κριτικά, απέναντι σε προκαταλήψεις και κάθε είδους
στιγματισμό και στοχοποίηση.
Θερμά συγχαρητήρια
στους Φορείς Διοργάνωσης του Περιφερειακού Κέντρου
Εκπ/κού Σχεδιασμού Πελοποννήσου (4ης,7ης & 9ης Ενότητας Δημοτικής Εκπ/σης) καθώς και
στους/στις παριστάμενους/ες εκπ/κούς για την αθρόα, ενεργητική τους παρουσία που απέδειξε, εμπράκτως, το αμέριστο και ειλικρινές ενδιαφέρον τους
για τη γνώση και την επαγγελματική τους εξέλιξη με ευαισθησία, σεμνότητα και
πάθος για δημιουργία!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου