Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2020

STEM: Μαθητικές Κατασκευές Αρχαίων Ναών και Κλασσική Μουσική ...Ρομποτικής!

Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί… αυτοματοποιημένο σύστημα οικοδόμησης για έναν αρχαίο ελληνικό ναό ή πώς θα έβαζε ένα ρομπότ να παίζει την 9η του Μπετόβεν με μια μελωδία που μαγεύει; Μικροί/ές μαθητές/τριες Δημοτικών Σχολείων το κατόρθωσαν! Όχι μόνο κατασκεύασαν ρομπότ, αλλά επίσης διακρίθηκαν για το έργο τους, στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2020, που διοργανώθηκε από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης WRO Hellas με τη στρατηγικική συνεργασία της COSMOTE.

Ο Διαγωνισμός αφορούσε μαθητές/τριες όλων των βαθμίδων και όλης της επικράτειας και ειδικά φέτος, Παρά την πανδημία, μαθητές/τριες όλων των βαθμίδων της επικράτειας συνολικά 6.000 μαθητές/τριες σε 1.600 ομάδες από Σχολικές Μονάδες -με την υποστήριξη των εκπ/κών τους- διερεύνησαν τις δυνατότητές τους με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ώστε να παρουσιάσουν πρωτοποριακές λύσεις και ρομποτικές κατασκευές υψηλού επιπέδου.

 Ένας ναός που χτίζεται από… ρομπότ και ένα ρομπότ που παίζει Μπετόβεν!

 

Οι μαθητές/τριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αναβύσσου δημιούργησαν ένα ολόκληρο αυτόματο σύστημα κατασκευής ενός ναού, που με το πάτημα ενός κουμπιού σε δύο laptops που εκτελούν όλες τις λειτουργίες-εργασίες. Από το ορυχείο που γίνεται η εξόρυξη μαρμάρου ή σιδήρου, ένα βαγονέτο μεταφέρει το «υλικό» στην επιφάνεια του εδάφους, όπου μηχανές προχωρούν τη διαδικασία μέχρι το τελικό στάδιο. Μία πραγματικά εμπνευσμένη δουλειά από την ομάδα Future Scientists 2 που πήρε την πρώτη θέση στην κατηγορία OPEN Δημοτικού «Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci».

 

Διαφορετική ήταν η έμπνευση των μαθητών από Δημοτικά Σχολεία της Πεύκης, που συνέθεσαν την ομάδα Music Robots. Τα παιδιά συνεργάστηκαν και κατασκεύασαν μία παραλλαγή Μηχανικού Τυμπάνου που παίζει Μπετόβεν, αλλά και το «φεγγαράκι μου λαμπρό»! Η κατασκευή τους αποτελείται από πέντε μηχανισμούς που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται με 12 αυτοματισμούς από τους αισθητήρες και μέσω των οποίων ακούγεται είτε η 9η Συμφωνία του Μπετόβεν είτε το γνωστό, παιδικό τραγούδι. Εμείς ως θεατές μπορούμε, εκτός από το να ακούσουμε τη μελωδία, να δούμε ακόμα και τον τυμπανιστή που αλλάζει τη στάση του ανάλογα με τον ρυθμό! 


Η δυνατότητα που δίνεται στους/στις μαθητές/τριες να γνωρίσουν την Εκπαιδευτική Ρομποτική, να ασχοληθούν με κάτι που μέχρι πρόσφατα ήταν εντελώς εκτός της λογικής του ελληνικού σχολείου και μάλιστα από τις πιο μικρές βαθμίδες, δημιουργεί νέους κόσμους, ανοίγοντας ελπίδες για το μέλλον, μέσα από τα μάτια των παιδιών.


Για να δείτε τα πλήρη αποτελέσματα του Διαγωνισμού, πατήστε εδώ .


Θερμά συγχαρητήρια στους/στις μαθητές/τριες και στους/στις εκπαιδευτές/τριές τους που σε δύσκολες περιόδους -λόγω Covid 19-  υπήρξαν πρότυπο συνέπειας, μεθοδικότητας και εργατικότητας στις προπονήσεις τους προτείνοντας – εφευρίσκοντας εξαιρετικές ρομποτικές δημιουργίες!






 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου