Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου: Πρόγραμμα Παρουσίασης του Πιλοτικού Προγράμματος και των Εργαλείων της Παιδαγωγικής Φρενέ στους Συντονιστές Εκπ/κού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Πελοποννήσου στην Κόρινθο





Την Τετάρτη, 17-04-2019, υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Πρόγραμμα Παρουσίασης του Πιλοτικού Προγράμματος και των Εργαλείων της Παιδαγωγικής Φρενέ (Freinet) στους Συντονιστές Εκπ/κού Έργου Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Πελοποννήσου. Υπεύθυνη της Hμερίδας ήταν η Καθηγήτρια του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Δέσποινα Καρακατσάνη με τα μέλη της ερευνητικής - συνεργατικής της ομάδας κ.κ. Παυλίνα Νικολοπούλου, Αγγελική Τσαμπουράκη και Εύη Γάτου. Επίσημος προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου της Γαλλίας Paris 8 κ. Pierre Laffitte. Παρόντες/ούσες ήταν οι Συντονιστές/στριες κ.κ. Κρυσταλλία Παπαγεωργίου & Στυλιανή Σαραντοπούλου (ΠΕ 60), Ζαχαρούλα Καραβά, Ελένη Παπαζήση, Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος, Ελένη Σταυροπούλου, Αθανασία Χρονοπούλου (ΠΕ 70), Νικολέττα Ξαρχάκου & Γεώργιος Γεωργιόπουλος (ΠΕ 03), Ιωάννης Σόλαρης (ΠΕ 02). Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του 1ου Δ.Σ. Κορίνθου.



Ειδικότερα, το Πρόγραμμα της Παρουσίασης περιελάμβανε:


Η Παιδαγωγική Freinet συγκροτείται από θεμελιακές αρχές, ανάλογα με τις υπάρχουσες συνθήκες της παιδαγωγικής και διδακτικής περίστασης, όπως:

  • Συνεργασία και πολιτειότητα (Κοινοτική οργάνωση της σχολικής ζωής, Σχολείο χωρίς ανταγωνισμό, χωρίς βία)
  • Κοινοτική – Συνεταιριστική Οργάνωση της Σχολικής Ζωής (Μαθητικά συμβούλια, Εργαλεία – τεχνικές της ελεύθερης έκφρασης και επικοινωνίας)
  • Ελεύθερη Έκφραση και Επικοινωνία (Ελευθερία επιλογής των Σχεδίων εργασίας-δράσεων, κινήσεων, σχεδιασμού, επικοινωνίας, συνεργατικότητα, δημοσίευση ατομικών & συλλογικών, μαθητικών έργων - εντύπων)
  • «Φυσική» Μέθοδος Μάθησης (Φυσική, βιωματική μάθηση, μέσω της εμπειρίας και όχι της στείρας απομνημόνευσης. Οι μαθητές/τριες συνδέουν τις γνώσεις – της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής αλλά και της γεωγραφίας, της ιστορίας με την καθημερινή τους ζωή και με τα θέματα που τους απασχολούν.ενίσχυση της Διαθεματικότητας)
  • Έρευνα – Πειραματικός Ψηλαφισμός (Επίτευξη μάθησης μέσα από την έρευνα και την ανακάλυψη)
  • Σύνδεση του Σχολείου με την Κοινότητα – Κοινωνία (Σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα, υποστηρικτικούς θεσμούς πολιτειότητας, υγείας και πολιτισμού, ανοιχτά και δημόσια με όρους ισότητας και ελευθερίας)


Ήταν μία Παρουσίαση με παιδαγωγική φιλοσοφία και πολιτικό, εκπαιδευτικό όραμα όπου η Παιδαγωγική Φρενέ συνάντησε την παιδεία της υγιούς, καθημερινής ανάπτυξης, της ελευθερίας, της δημοκρατίας, τη συνεργασίας, την αλληλεγγύης, της ισότητας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα – όχι ως έτοιμης γνώσης αλλά ως προϊόν βιωματικής δραστηριότητας!





Θερμά συγχαρητήρια στην Καθηγήτρια του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Δέσποινα Καρακατσάνη και στα Μέλη της συνεργατικής της ομάδας κ.κ. Παυλίνα ΝικολοπούλουΑγγελική Τσαμπουράκη και Εύη Γάτου (μεταφράστρια) καθώς και στον Καθηγητή του Πανεπιστημίου της Γαλλίας Paris 8 κ. Pierre Laffitte για την αρτιότητα των εισηγήσεών τους, την ποιότητα και το πλήθος των μέσων – υλικών που επέδειξαν καθώς και για την επικοινωνιακή τους δεινότητα! Τέλος, πολλά συγχαρητήρια κι ένα μεγάλο "Ευχαριστώ" στη  Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου κ. Αναστασία Γκιόκα για την εξαιρετική φιλοξενία και οργανωτική υποστήριξη της Ημερίδας!








Μετά το πέρας της Εκδήλωσης (14.00), επακολούθησε, σε εγκάρδιο και εποικοδομητικό  κλίμα, γεύμα συν-εργασίας μεταξύ των Εισηγητών και των Συντονιστών του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Πελοποννήσου, στην παραλία Καλάμια της Κορίνθου!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου